Kształtuje się postawy uczniów
Charakterystyka wymagania - Poziom D:
Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są spójne i adekwatne do
potrzeb uczniów. Uczniowie uczestniczą w działaniach edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw.
Charakterystyka wymagania - Poziom B:
Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów oraz z
ich udziałem. Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są
analizowane i wdrażane są wnioski z tych analiz.
Uzasadnienie istoty wymagania
Prowadzenie w szkole (placówce) działań wychowawczych wymaga współdziałania nauczycieli, aby były one spójne i konsekwentnie realizowane. Ich planowanie i wdrażanie, a zwłaszcza poszukiwanie rozwiązań w problemowych sytuacjach wymaga korzystania z wiedzy zawodowej posiadanej przez różnych nauczycieli (pedagogów i psychologów szkolnych). Działania te powinny uwzględniać zmieniające się potrzeby rozwojowe uczniów (być adekwatne do ich potrzeb). Wartościowym działaniem jest angażowanie uczniów w uczestnictwo w planowaniu i realizacji aktywności służących kształtowaniu postaw. Wymaganie to wiąże się z przestrzeganiem norm i procesami edukacyjnym, ale bezpośrednio dotyczy zwiększania udział u uczniów w procesie decyzyjnym związanym z procesem kształcenia tylko w ten sposób można wykształcić postawę odpowiedzialności.
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym .Konteksty”
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym .Konteksty”
Przykłady dobrych praktyk
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Siewierzu: Projekt ”School leaving? No, thank you!”
Publiczne Gimnazjum we Wróblewie: Odkrywamy nieznane karty historii…
Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach: Międzypokoleniowe mosty pamięci
strona główna | powrót