Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli
Charakterystyka wymagania - Poziom D:
Nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych.
Charakterystyka wymagania - Poziom B:
Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. Wprowadzanie zmian
dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami.
Uzasadnienie istoty wymagania
Nauczyciele zwykle pracują samodzielnie podczas prowadzenia lekcji. Prowadzenie uczniów w klasie czy szkole jest jednak wspólnymd ziałaniem. Procesy edukacyjne w szkole wymagają współpracy nauczycieli podczas ich planowania i dokonywania systematycznych analiz, które pomagają w ich doskonaleniu. Wymaganie to odzwierciedla przekonanie, że we współczesnym świecie o sukcesie społeczeństw decyduje w dużej mierze zdolność jego członków do kreatywnej współpracy i samozarządzania. Aby uczyć współpracy, nauczyciele sami muszą współpracować.
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym .Konteksty”
Kathy Farber, William Armaline - Zespoły nauczycieli jako zasadniczy element demokratycznej szkoły
Jan Stefan Wlazło - Działanie zespołowe nauczycieli i kształtowanie kompetencji uczniów w działaniu zespołowym
John M. Fischer, Jeff Taylor - Wspieranie zespołów nauczycieli w procesie podejmowania decyzji
Tomasz Jurczyk, Jakub Kołodziejczyk, Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański, Jadwiga Romaniuk, Jacek Staromłyński, Irena Wojtanowicz-Stadler - Proces edukacyjny i jego realizatorzy( czyli o współdziałaniu nauczycieli)
Jakub Kołodziejczyk
„Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym .Konteksty”
Kathy Farber, William Armaline - Zespoły nauczycieli jako zasadniczy element demokratycznej szkoły
Jan Stefan Wlazło - Działanie zespołowe nauczycieli i kształtowanie kompetencji uczniów w działaniu zespołowym
John M. Fischer, Jeff Taylor - Wspieranie zespołów nauczycieli w procesie podejmowania decyzji
Tomasz Jurczyk, Jakub Kołodziejczyk, Elżbieta Komarnicka, Tadeusz Polański, Jadwiga Romaniuk, Jacek Staromłyński, Irena Wojtanowicz-Stadler - Proces edukacyjny i jego realizatorzy( czyli o współdziałaniu nauczycieli)
Przykłady dobrych praktyk
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Siewierzu: Projekt ”School leaving? No, thank you!”
Publiczne Gimnazjum we Wróblewie: Odkrywamy nieznane karty historii…
Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach: Międzypokoleniowe mosty pamięci
strona główna | powrót