Przez kilka dni uczestnicy nabywali umiejętności potrzebne do napisania dobrego, rzetelnego raportu. Tematem większości sesji była analiza jakościowa i ilościowa danych. Tu wizytatorzy musieli wykazać się talentem analitycznym i wykorzystać maksymalnie informacje zebrane w szkołach i placówkach.
Doceniamy zalety platformy-mówili wizytatorzy, gdy wpisywane dane układały się w logiczny opis.
Pojawiły się także tematy przewijające się przez wszystkie szkolenia. Refleksja nad rolą wizytatora pozwalała utrwalać właściwe, profesjonalne postawy, a zasady właściwie udzielanej informacji zwrotnej dobrze przygotować się do publicznej prezentacji raportu. Debata oksfordzka była znakomitym ćwiczeniem kultury dyskusji i właściwej argumentacji.
Zespołowa praca pod okiem ekspertów i opiekunów przyniosła wymierne efekty. W większości wizytatorzy wyjeżdżali z częściowo napisanymi raportami. Jesteśmy dobrze przygotowani do napisania dalszej części raportów –mówili wizytatorzy na sesjach podsumowujących spotkanie. Czy tak jest będziemy mogli się przekonać czytając raporty z ewaluacji szkół i placówek.
W listopadzie (17-20 XI 2010) ostatnie spotkanie tego cyklu. Do zobaczenia w Krakowie