Sesja związana była z wymaganiem Kształtuje się postawy uczniów i poprowadzona została w sposób aktywizujący uczestników. Warsztat został oparty o przetłumaczoną przez eksperta książkę Howarda Sieemana Preventing Classroom Discipline Problems: A Classroom Management Handbook (1999) i dotyczył postaw nauczycielskich związanych z zachowaniem uczniów.
H.Sieeman wyróżnia dwie podstawowe sytuacje dotyczące zachowania uczniów w klasie:
1/ problem dyscyplinarny – zachowanie, które zakłóca lub może zakłócić naukę pozostałych uczniów albo wykonywanie obowiązków nauczyciela
2/ błąd w ocenie sytuacji – zachowanie, które nie zakłóca pracy reszty klasy ani wykonywania obowiązków przez nauczyciela (mimo, że jego osobiste uczucia mogą zostać urażone)
Wokół tych sytuacji, a także typowych trudności, jakie mają nauczyciele w ocenie sytuacji w klasie toczyła się rozmowa pomiędzy prowadzącym a uczestnikami sesji.