Skrót z sesji eksperckiej prof. dr Johna Fischera i mgr Jeffa Taylora 'Tworzenie zespołów nauczycieli i podejmowanie decyzji na podstawie danych'.
Na sesji prowadzonej przez Johna Fishera i Jeffa Taylora uczestnicy zastanawiali się jak zbudować zespół współpracujących nauczycieli. John i Jeff dowodzili, że receptą na sukces jest jasno określony i wspólny cel, sformułowany na podstawie analizy systematycznie zbieranych danych o postępach uczniów. Kolejnym warunkiem jest stworzenie przestrzeni, w której nauczyciele chcą i mogą otwarcie dyskutować o wspólnych problemach, podejmować decyzje, a co za tym idzie przejmować współodpowiedzialność.
Zespołowe budowanie wieży potwierdziło, że tworzenie zespołu nauczycieli jest procesem trudnym, ale koniecznym. Cel nie w tym, aby nieustannie zbierać dane, ale w tym, aby umiejętnie je analizować.
Wymaga to pracy w trzech obszarach:
- monitorowanie własnej pracy,
- informacja zwrotna w ramach zespołu,
- angażowania wszystkich nauczycieli, również tych niezaangażowanych.
Okazało się, że podobne wyzwania są ważne dla polskich i amerykańskich nauczycieli. Dzięki nowoczesnej technologii tę sesję transmitowano do USA.
Na sesji prowadzonej przez Johna Fishera i Jeffa Taylora uczestnicy zastanawiali się jak zbudować zespół współpracujących nauczycieli. John i Jeff dowodzili, że receptą na sukces jest jasno określony i wspólny cel, sformułowany na podstawie analizy systematycznie zbieranych danych o postępach uczniów. Kolejnym warunkiem jest stworzenie przestrzeni, w której nauczyciele chcą i mogą otwarcie dyskutować o wspólnych problemach, podejmować decyzje, a co za tym idzie przejmować współodpowiedzialność.
Zespołowe budowanie wieży potwierdziło, że tworzenie zespołu nauczycieli jest procesem trudnym, ale koniecznym. Cel nie w tym, aby nieustannie zbierać dane, ale w tym, aby umiejętnie je analizować.
Wymaga to pracy w trzech obszarach:
- monitorowanie własnej pracy,
- informacja zwrotna w ramach zespołu,
- angażowania wszystkich nauczycieli, również tych niezaangażowanych.
Okazało się, że podobne wyzwania są ważne dla polskich i amerykańskich nauczycieli. Dzięki nowoczesnej technologii tę sesję transmitowano do USA.