Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna i Akademia Górniczo-Hutnicza zorganizowały w Krakowie w dniach 23-25 września br. konferencję poświęconą zagadnieniom ewaluacji pod tytułem „ Ewaluacja w edukacji. Koncepcja, metody, perspektywy”
Wśród znakomitych prelegentów znaleźli się również eksperci związani z projektem nowego nadzoru pedagogicznego. Prof. dr hab. Henryk Mizerek z wykładem pod tytułem” Tam gdzie kończą się zaklęcia, a zaczyna ewaluacja” oraz prof. dr hab. Leszek Korporowicz, który mówił o „ Zmiennych losach polskiej ewaluacji’. W sesjach tematycznych udział wzięli miedzy innymi dr Roman Dorczak z referatem, „ Co wiemy o kulturze organizacyjnej szkół biorących udział w projekcie reformy nadzoru pedagogicznego”; dr Grzegorz Mazurkiewicz mówił o” Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Model i system wartości”.Referat znajduje sie w publikacji Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej pod redakcją B.Niemierko i K. Szmigel " Ewaluacja w edukacji. Koncepcje, metody, perspektywy". Do przeczytania tutaj, oraz w materiałach do pobrania.
Wykład uzupełniali członkowie zespołu projektowego: Agnieszka Borek, Tomasz Kasprzak, Jakub Kołodziejczyk. Po prezentacji uczestnicy sesji zaproszeni zostali do dyskusji nad wymaganiami państwa wobec szkół i placówek oświatowych. Pojawiły sie propozycje połączenia działań ewaluatorów ze wspomaganiem szkół i placówek.
Na jednej z sesji tematycznych dr Joanna Kołodziejczyk przedstawiła wyniki analiz pod tytułem” Ewaluacja zewnętrzna szkół i placówek edukacyjnych
w oczach nauczycieli i dyrektorów”
Wyniki analiz tutaj oraz w materiałach do pobrania.
Szczegóły dotyczące konferencji na stronie www.ptde.org