Wyposażeni w materiał badawczy zebrany w szkołach i placówkach wizytatorzy przystąpili do ich analizy. Pod okiem ekspertów zdobywają wiedzę i umiejętności o tym jak dokonać „ obróbki” danych ilościowych i jakościowych. Co zrobić by pytania otwarte, czy te zapisane w trakcie wywiadu właściwie skategoryzować? Najtrudniej jest wiedzę teoretyczna wykorzystać w praktyce i rozpocząć pisanie raportu. Przed nami 90 opisów kryteriów, 34 charakterystyk i 17 wymagań. Przy każdym opisie namysł, narada z zespołem i dokładna analiza. Profesjonalizacja wizytatorów nie jest pustym hasłem. Wysoki poziom umiejętności są gwarancją, jakości raportów. Część pracy wykonana na zajęciach, ale dużą część mamy do zrobienia przed ostatnim spotkaniem.
W trakcie tego spotkania wielkie wydarzenie. Wieczorna debata oxfordzka. Galowe stroje i wspaniali mówcy. Marszałek i sekretarz prowadzący debatę. Temat oczywiście związany z ewaluacją. Przewrotnie wizytatorzy mieli argumentować za i przeciw ewaluacji. Było mądrze i zabawnie.
Przed nami ostatni etap szkolenia. Nie mniej ważny i trudny. Praca z rada pedagogiczna i prezentacja raportu. Ale o tym na następnym spotkaniu!