Strona główna
Dyrektorzy
Nauczyciel badacz
Rodzice
i uczniowie
JST
Zespół projektu
Aktualność
Spotkania regionalne
13 września 2014

Cykl tegorocznych spotkań regionalnych rozpoczęły czerwcowe spotkania w województwie lubelskim i mazowieckim. Inicjatywa organizacji spotkań „Uczenie się w mikroskopie” została podjęta w ramach współpracy Kuratoriów Oświaty i projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III” realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskimi i Erą Ewaluacji sp. z o.o.

Wraz z końcem wakacji nastał czas na organizację spotkań w pozostałych województwach – dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, opolskim, podlaskim, podkarpackim, pomorskim, śląskim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim i wielkopolskim.

Podobnie, jak czerwcowe spotkania, także i te wrześniowe umożliwiają ich uczestnikom dyskusję na temat tego, co zrobić, by warunki w polskich szkołach jeszcze bardziej sprzyjały procesowi uczenia się.

Zachęcamy do śledzenia naszej strony. Na bieżąco będziemy zamieszczać na niej relacje ze spotkań.

Relacja z Kielc i Buska -Zdroju

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie w partnerstwie z Uniwersytetem Jagiellońskimi Erą Ewaluacji oraz Kuratorium Oświaty w Kielcach po raz kolejny byli współorganizatorami spotkań regionalnych w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III”.

Cieszy fakt, iż w dniach 9 -10 września 2014 roku w województwie świętokrzyskim – w dwóch niezależnych ośrodkach edukacyjnych: Kielcach i Busku – Zdroju  odbyły się kolejne edycje szkoleń regionalnych. Spotkania przebiegały w atmosferze współpracy i dialogu. Sprzyjał temu przyjęty program szkolenia, którego przesłaniem była aktywizacja podmiotów - dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów, wizytatorów-pracowników nadzoru pedagogicznego - mających wpływ na proces uczenia się.

Znaczenie kluczowego pojęcia jakim jest „uczenie się” dla jakości pracy szkoły ma swoje odniesienie w wymaganiach państwa wobec szkół i placówek określonych w rozporządzeniu MEN z dnia
7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168 poz. 1324 z późniejszymi zmianami).

Stworzona przez trenerów - Panią Marzenę Siejewicz i Panią Magdalenę Swat-Pawlicką - przestrzeń i czas rozmowy, pozwalającej na przemyślenia i rozważania nad efektywnością uczenia się sprzyjała konstruktywnej dyskusji. Zaproszeni do dyskursu interesariusze podejmowali refleksję nad obserwowaną praktyką w szkołach i wyznaczali kierunek zmiany poprzez tworzenie katalogu rzeczywistych, ale też możliwych do wdrożenia działań. Przyjęta forma organizacji pracy w zróżnicowanych zespołach zadaniowych wokół wyznaczonego przez prowadzących problemu
„Co można zmienić w naszych szkołach” umożliwiała konstruktywny dialog wszystkich grup.
Klimat twórczej pracy zaowocował wypracowaniem przez zespoły tez – pomysłów do realizacji, jakże ważnych dla szkoły jako miejsca sprzyjającego uczeniu się. Zatem przyjęty cel spotkania „Uczenie się w mikroskopie” był dyskursem wszystkich tych, którym nie jest obojętny efektywny proces nauczania-uczenia-uczenia się w warunkach polskiej szkoły.

Można żywić nadzieję, że zaproponowane rozwiązania zostaną uwzględnione w koncepcji pracy szkół i uczniowie staną się współkreatorami szkolnej rzeczywistości.

 

Archiwum aktualności
(zobacz)


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek (cookies). Dowiedz się więcej Rozumiem
trabzon oto kiralamachip satın alchip satın alzynga chipchip satın altrabzon rent a car<
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1

trabzon oto kiralama