Konferencja, „Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji?” w tym roku ma charakter wyjątkowy. Jest podsumowaniem doświadczenia z wdrażania nowej formy nadzoru pedagogicznego i upowszechniania wymagań państwa wobec szkół i placówek oświatowych.
Konferencję otworzyła Minister Joanna Berdzik wskazując na osiągnięcia i pozytywne zmiany wynikające z realizacji projektu. Mówiła o jakościowych zmianach w szkołach i lepszych osiągnięciach uczniów. Wskazywała jednak na wiele obszarów możliwych zmian i wyzwań, przed którymi stoją szkoły. Nasi uczniowie osiągają bardzo dobre wyniki na egzaminach, ale ciągle wielu nie jest szczęśliwych w szkole – mówiła Pani minister. Życzyła uczestnikom konferencji ciekawych spotkań i inspiracji.
Następnie z głosem podsumowującym projekt wystąpił Prorektor UJ prof. Stanisław Kistryn.
Wątek kontynuowały koordynatorki projektu: Anna Gocłowska z ramienia ORE, Agnieszka Borek z EE. Dowiedzieliśmy się o różnorodności działań( podstawowe szkolenia dla wizytatorów, konferencje regionalne,konferencje upowszechniające wykorzystanie danych przekazanych w raportach z ewaluacji zewnetrznej,szkolenia dla dyrektorów, nauczycieli badaczy, nauczycielek badaczek,całych rad pedagogicznych. Szczegółowiej o tych działaniach mówiły Panie; Anna Kostrubała-Brak, Laura Rabiej, Hanna Gamza - koordynujace pracę zespołu projektowego UJ.Tysiące osób przeszkolonych w ramach projektu to szansa na utrwalenie modelu uczenia się ludzi i organizacji w oparciu o dane – te zewnętrzne i wewnętrzne – taki nakreślony został obraz działań i szkoleń w ramach projektu.
Wykłady inauguracyjne wygłosili:
Mikael Risku”Dobra szkoła: fińskie podejście do przyszłości”
Dr.hab. Grzegorz Mazurkiewicz ”Dobra szkoła. Uwarunkowania i mechanizmy”
Tegoroczna konferencja przebiega pod hasłem „Jak zbudować dobrą szkołę?”. Podczas konferencji uczestnicy zajmować się będą pomysłami, planami i przykładami dobrych praktyk pokazującymi konkretne rozwiązania stosowane dla kreowania i zmiany szkolnej rzeczywistości. W rozważaniach za każdym razem wychodzić będą od koncepcji dobrej szkoły widocznej w wymaganiach państwa wobec szkół i placówek.
Zapraszamy na podstronę konferencji.