Piąta i zarazem ostatnia konferencja, „ Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji” realizowana w ramach projektu: "Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny, jakości pracy szkoły etap III” dobiegła końca. Uczestniczyło w niej 360 osób w tym 141 dyrektorów; 57 nauczycieli; 63 przedstawicieli: KO; 39; ODN i PPP, 7 JST; 48 innych osób związanych z oświatą.
Odbyło się 48 sesji eksperckich, 5 fakultatywnych i 12 wprowadzających prowadzonych przez 12 ekspertów zagranicznych i 38 polskich.
Uczestnicy czterokrotnie uczestniczyli w sesjach refleksji i dwukrotnie w grupach uczących się. Wzięli udział w 3 sesjach plenarnych, (Coto jest “dobra szkoła”? Pytanie głęboko polityczne, wykład
prof. Peter Moss;Edukowanie dla sprawiedliwego społeczeństwa, wykład
prof. Kathleen Lynch ;Czy główne reformy edukacji są rzeczywiście demokratyczne?
Rynki, standardy i nierówności, wykład prof. Michael Apple.
Trzeciego dnia odbył się panel dyskusyjny: Dobra szkoła. W pogoni za jednorożcem, prof. Michael Apple, Katarzyna Hall, prof. Kathleen Lynch, dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz,
prof. Peter Moss, Alicja Pacewicz
W ostatnim dniu przeprowadzona została metodą Word Cafe dyskusja. Tematami zaproponowanymi przez uczestników były:
Jak dojść do stanu, gdy będziemy sobie ufać a nie rozliczać?,
Ewaluacja zewnętrzna - jak wpłynęła na szkołę?,
Jak wzmocnić autonomię nauczyciela i dyrektora?,
W jaki sposób zorganizować współpracę miedzy szkołami?,
Jak zorganizować kulturę współpracy?,
Jak uruchamiać i wzmacniać dialog w szkole?,
Jak przekonać rodziców do zmian w szkole?,
Jak wyglądać może szkoła bez stopni?,
Jaki pierwszy krok zrobić do dobrej szkoły?,
Jak zapobiegać komercjalizacji grup?,
Jak budować wśród nauczycieli postawę otwartą na zmiany?,
Gdzie jest sfera wolności w szkole i jak ją rozszerzać?.
Końcowym akcentem były wykłady prof. Henryka Mizerka i dr hab. Grzegorza Mazurkiewicza
Zapraszamy na podstronę konferencji, gdzie zamieszczane będą sukcesywnie materiały konferencyjne.