Wersja kontrastowa

HOME HARMONOGRAM O EKSPERTACH OPIS SESJI KONTAKT ADRES KONFERENCJI AKTUALNOŚCI DLA MEDIÓW


przejdź na stronę główną


O EKSPERTACH

John M. Fischer

Prof. John M. Fisher jest prodziekanem ds. administracyjnych i profesorem nadzwyczajnym w  Kolegium Edukacji i Rozwoju Społecznego (College of Education and Human Development) na Uniwersytecie Stanowym Bowling Green (Ohio, USA). Zajmuje się metodyką nauczania klas podstawowych i gimnazjalnych (klasy 4–9), prowadzi też zajęcia z zakresu programów nauczania i programów kształcenia nauczycieli. Przy USBG współtworzył też Instytut ds. Międzynarodowego Kształcenia Demokratycznego (International Democratic Education Institute ). W swoich badaniach dąży do łączenia kwestii kształcenia w miastach z demokratyczną reformą szkolnictwa. Obecnie pełni funkcję dyrektora ds. projektów uniwersyteckiego Centrum Edukacji w ramach federalnego projektu GEAR-UP, którego celem jest wspieranie uczniów z uboższych rodzin w zdobyciu edukacji na poziomie policealnym. Jest także szefem projektu Partnerstwo Polska/Ohio, którego ideą jest inspirowanie wzajemnego uczenia się i wymiany doświadczeń między nauczycielami z Polski i Ohio. Najnowsze publikacje prof. Fischera skupiają się na skutkach reformy szkolnictwa, nauce tolerancji, jak również wykorzystania technologii na lekcjach nauk społecznych.Jego prace ukazują się m.in. w takich czasopismach naukowych i branżowych, jak “High School Journal”, “Theory and Research in Social Education”, “Social Education” i “Pedagogies”.

Judy A. Alston

Prof. Judy A. Alston kieruje Wydziałem Studiów nad Przywództwem (Department of Leadership Studies) na Uniwersytecie Ashland (Ohio, USA). Zajmuje się analizami wpływu rasy, pochodzenia etnicznego, płci i seksualności  na przywództwo. Uzyskała doktorat w dziedzinie administracji w oświacie na Uniwersytecie Stanowym Pensylwania. Jest niezwykle aktywna na polu konferencji i publikacji naukowych, jej najważniejsze prace to “Multi-leadership in Urban Schools” i “Herstories: Leading with the Lessons of the Lives of Black Women Activists”. Jest także autorką bestselerowego podręcznika “School Leadership and Administration: Important Concepts, Case Studies, & Simulations”.  

Cynthia A. Tyson

Prof. Cynthia A. Tyson wykłada kształcenie międzykulturowe, nauki społeczne w zakresie wczesnej edukacji oraz międzykulturową literaturę dziecięcą w Szkole Nauczania i Uczenia się  (School of Teaching and Learning) na Uniwersytecie Stanowym Ohio. Jej zainteresowania naukowe obejmują społeczne, historyczne, kulturowe i globalizacyjne aspekty nauczania, uczenia się i badań nad edukacją.  Artykuły publikowała w takich w czasopismach, jak: “Educational Researcher”, “Theory and Research in Social Education”, “International Journal of Qualitative Research in Education”, oraz w licznych publikacjach zbiorowych. Jest współautorką trzech książek: “Handbook of Social Studies Research”, “Charlotte Huck’s Children’s Literature – Briefly”, a także tomu Amerykańskiego Stowarzyszenia ds. Badań Naukowych (American Educational Research Association): “Studying Diversity in Teacher Education”. Zdobyła kilka nagród: Social Science Educators Award, College of Education Diversity Award, a także Mid-Carrier Award (2011 r.) od Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań Naukowych (American Educational Research Association). Jej prace są znane zarówno w kraju, jak i zagranicą. Pracowała jako doradca dla społeczności uczących się w Zjednoczonym Królestwie, w Ghanie, a obecnie współpracuje przy projekcie w RPA.

Toni A. Sondergeld

Dr Toni A. Sondergeld jest adiunktem w Kolegium Edukacji i Rozwoju Społecznego (College of Education and Human Development) na Uniwersytecie Stanowym Bowling Green (Ohio, USA). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z ewaluacją projektów, podejmowaniem decyzji na podstawie analizy danych, a także reformą szkolnictwa w aglomeracjach. Karierę pedagogiczną zaczynała jako nauczycielka matematyki i nauk przyrodniczych w szkole średniej i trenerka. Obecnie wykłada na studiach akademickich pierwszego i drugiego stopnia. Od ponad siedmiu lat pracuje też jako ewaluator zewnętrzny w licznych projektach grantowych, współfinansowanych z budżetu stanowego i federalnego. Jest dyrektorem ds. ewaluacji projektu w federalnym programie GEAR UP, którego celem jest wspieranie uczniów z uboższych rodzin w zdobyciu edukacji na poziomie policealnym.

Lucian Ciolan

Dr Lucian Ciolan jest adiunktem na Uniwersytecie w Bukareszcie. Kieruje  Zakładem Nauk Pedagogicznych na Wydziale Psychologii i Pedagogiki. Jego główny obszar zainteresowań to: polityka społeczna i edukacyjna, badania w dziedzinie edukacji, szkolenie nauczycieli i trenerów, zarządzanie wydajnością.
 Do najważniejszych publikacji należą: ”Poza dyscypliną” (wyd. w jęz. rumuńskim), “Towards a Culture of Quality Policymaking  in Transition Countries. The Case of Education”  (w j. angielskim i rumuńskim) czy “Nauczanie zintegrowane. Fundamenty programu interdyscyplinarnego”  (w jęz. rumuńskim). Działa również jako trener i konsultant w licznych projektach krajowych i międzynarodowych (głównie w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej), przede wszystkim w programach finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Prowadzi także szkolenia i sesje coachingowe w korporacjach.

Anna Boni

Anna Boni od 2005 r. pracuje w Inspekcji Szkolnej w Szkocji. Pierwotnie  odpowiadała za rozwój modelu ewaluacji wewnętrznej i modelu inspekcji jednostek odpowiedzialnych za wsparcie psychologiczne w szkołach. Prowadziła też nadzór pedagogiczny w różnych typach placówek, m.in. w szkołach podstawowych, średnich i specjalnych.W ostatnich latach, jako okręgowy i główny inspektor, zajmowała się m.in. wspieraniem i nadzorowaniem polityki edukacyjnej władz lokalnych. Jest także zaangażowana w rozwój nowych modeli nadzoru, bazujących na współpracy i profesjonalnym dialogu pomiędzy szkołą, władzami i Inspekcją Szkolną. Kładzie także nacisk na znaczenie autoewaluacji w budowaniu potencjału organizacji i podnoszeniu jakości edukacji.

Daniel Andúgar Caravaca

Daniel Andugar Caravaca jest obecnie zastępcą ds. ewaluacji Głównego Inspektora Szkolnego w Murcii (Hiszpania). Posiada licencjat z filologii angielskiej. Przez 13 lat był nauczycielem w szkole średniej, następnie, w latach 2002–2005 pełnił w szkole funkcję dyrektora ds. nauczania. W Inspekcji Szkolnej pracuje od 2007 r.

Marlene Galashan i Fiona Christie

Marlene Galashan jest dyrektorką szkoły podstawowej Stenhouse w Edynburgu (Szkocja), Fiona Christie jest jej zastępczynią. Pracują razem od 12 lat. Placówka, którą kierują, stawiana jest za wzór, szczególnie w zakresie autoewaluacji – zarówno całej szkoły, jak i poszczególnych nauczycieli.  Szkoła Stenhouse posiada świetnie rozwinięty system ewaluacji procesów kształcenia, a praca z uczniami opiera się na nowatorskim programie, w którym silny nacisk kładziony jest na motywowanie młodych ludzi.

Marlene Galashan i Fiona Christie uczestniczą także w projekcie Partnerstwo Szkocja – Malawi (Scotland Malawi Partnership), działając na rzecz kształcenia profesjonalnej kadry nauczycielskiej  w północnym Malawi.

Jacek Stec

Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Słupsku, kierunek historia (1980). W 2000 r. ukończył Studia Podyplomowe  w Politechnice Koszalińskiej w zakresie organizacji i zarządzania oświatą. Od 1987 r. pełni funkcje kierownicze w oświacie, najpierw jako wicedyrektor, a od 1999 r.  jako dyrektor szkoły. Autor wielu publikacji na łamach “Głosu Pedagogicznego” i “Doradcy Dyrektora Szkoły” (od 2009 r. jest redaktorem prowadzącym tego pisma). Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, m.in. przy realizacji programów: “Szkoła ucząca się” i “Ocenianie kształtujące”. Od 1999 r. współpracuje z Centrum Egzaminacyjnym Instytutu Goethego w Szczecinie przy organizacji klas EURO z rozszerzonym językiem niemieckim i angielskim.  W roku szkolnym 2010/2011 brał udział w pilotażu Ministerstwa Edukacji Narodowej, dotyczącym nowych rozwiązań w  pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyróżniony Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2005) oraz Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej (2011).

Sławomir Andrzej Osiński

Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Szczecińskim i zarządzania w oświacie. W latach 1990–1998 zasiadał w Radzie Miasta Szczecina, gdzie był m.in. wiceprzewodniczącym Komisji Edukacji i przewodniczącym Komisji Kultury. Nauczyciel dyplomowany z doświadczeniem w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum ogólnokształcącym; dyrektor Szkoły Podstawowej 47 w Szczecinie (tytuł Lidera SUS w ramach programu prowadzonego przez CEO); autor programów edukacyjnych, kilkudziesięciu publikacji naukowych, metodycznych i kilkuset popularnych na tematy związane z oświatą, zarządzaniem oraz literaturą; egzaminator maturalny; ekspert komisji ds. awansu zawodowego, mediator, konsultant i szkoleniowiec w zakresie spraw społecznych, kultury, oświaty i zarządzania; trener Salonu Edukacyjnego “Empiria”; wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu nadzoru pedagogicznego, zarządzania zmianą i konfliktem, marketingu oświatowego i etyki; publicysta, krytyk kulinarny i artystyczny, rysownik satyryczny, czasem literat i tekściarz; od 25 lat redaktor satyrycznej gazetki towarzyszącej Przeglądowi Teatrów Małych Form “Kontrapunkt” w Szczecinie; autor sztuki edukacyjnej pt. “Trudy i mozoły powrotu ze szkoły”(Teatr Pleciuga). Opublikował książki: “Bądź bezpieczny na drodze i w szkole” (2002, edukacyjna dla dzieci), a także “W okolicy kuchni. Felietony kulinarne” (1996) i “W okolicy – kuchnia” (2004). Stały współpracownik wydawnictw: “Sedno – Magazyn Dyrektora Szkoły”, “Nowa Szkoła”, “Rytmy Zdrowia”, “Zew Północy”, “Refleksje”. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.

Danuta Elsner

Niezależna konsultantka ds. zarządzania oświatą. Była dyrektorka Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Katowicach. Prowadzi zajęcia dokształcające i doskonalące dla członków oświatowej kadry kierowniczej oraz doradców i konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli. Ostatnio uczestniczka badań na temat: początkujących dyrektorów szkół oraz pomocy świadczonej przez doradców metodycznych i konsultantów na rzecz szkół i nauczycieli. Członkini kolegium czasopisma “Dyrektor Szkoły”. Autorka, współautorka, redaktorka ponad 300 publikacji w kilku językach, w tym 20 książek, z których dwie ukazały się zagranicą (w Anglii i Finlandii). Była współinicjatorką powołanej w 1991 r. European Network for ImprovingResearch and Development in EducationalLeadership and Management (ENIRDELM) – organizacji zrzeszającej osoby zajmujące się zarządzaniem oświatą w Europie (kreatorów polityki oświatowej, dyrektorów placówek oświatowych, nauczycieli akademickich, pracowników systemu doskonalenia kadr kierowniczych oświaty, niezależnych konsultantów). Członkini rady tej organizacji i jej przewodnicząca przez jedną kadencję. Uczestniczka wielu międzynarodowych projektów edukacyjnych, stypendiów zagranicznych, konferencji międzynarodowych, wizyt studyjnych. Tłumaczy z języka angielskiego literaturę specjalistyczną.

Krzysztof Bednarek

Konsultant ds. zarządzania oświatą w Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli “WOM” w Katowicach. Socjolog i politolog. Od niemal 20 lat aktywny szkoleniowiec biorący udział w różnych formach doskonalenia i dokształcania oświatowej kadry kierowniczej i innych pracowników systemu oświaty. Uczestnik kilku ważnych projektów edukacyjnych, takich jak TERM, Nowa Szkoła, a ostatnio “System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Autor i współautor ponad 30 publikacji dotyczących m.in. projektów badawczych, szeroko pojętej diagnostyki edukacyjnej, etyki. Od wielu lat członek zarządów Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej i Stowarzyszenia Edukatorów.

Grzegorz Lech

Ukończył filologię polską na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz studia podyplomowe: “Zarządzanie zasobami ludzkimi” (Lubelska Szkoła Biznesu) i “Wychowanie w zreformowanej szkole” (KUL), MBA (Politechnika Lubelska). Obecnie doktorant z zakresu zarządzania w  Akademii Koźmińskiego w Warszawie. Od 1995 r. nauczyciel w III Liceum Ogólnokształcącym im. Unii Lubelskiej w Lublinie, od 2010 r. dyrektor tej szkoły. Współzałożyciel Fundacji Rozwoju Oświaty Lubelskiej (w latach 2009–2011 pełnił funkcję prezesa). Członek zarządu Stowarzyszenia Unia Absolwentów.  Czterokrotnie wyróżniony Nagrodą Prezydenta Miasta Lublin za działalność dydaktyczno-wychowawczą. Główny obszar zainteresowań: zarządzanie poprzez tożsamość organizacyjną, kultura organizacyjna, HR. Autor scenariuszy lekcji języka polskiego oraz tekstów popularyzatorskich z zakresu zarządzania, publikowanych w czasopismach branżowych.

Elżbieta Tołwińska-Królikowska

Pedagog, trenerka, superwizorka i ewaluatorka programów edukacyjnych. W latach 1993–1998 pedagog szkolna i nauczycielka WOS w Twórczej Szkole Integracyjnej im. Raoula Wallenberga w Warszawie, w latach 1995–2000 trenerka programu Kształcenie Obywatelskiej w Szkole Samorządowej, realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, w latach 1998–2000 trenerka programu Nowa Szkoła 100/1; w latach 1998–2006 pracownik i kierowniczka Pracowni Rozwoju Systemu Doskonalenia w Centralnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie. Od 2007 r. wiceprezeska Federacji Inicjatyw Oświatowych – organizacji pozarządowej, pomagającej ratować wiejskie szkoły przed zamknięciem; koordynatorka unijnego projektu “Z małej szkoły w wielki świat” (2009–2013), w którym bierze udział 119 małych wiejskich szkół podstawowych (www.malaszkola.pl).  Autorka, współautorka i redaktorka wielu publikacji oświatowych, m.in. “Szkolny program wychowawczy” (2001), “Autoewaluacja w szkole” (2002, 2010), “Poradnik edukatora” (2002), “Prawa człowieka. Poradnik nauczyciela” (2002).

Jacek Jakubowski

Współwłaściciel i superwizor Grupy TROP. Psycholog, Przewodniczący Rady Trenerów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, superwizor rekomendowany Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP członek ASHOKI, Prezes Powszechnej Akademii Młodzieży. Autor koncepcji i realizator cykli szkoleniowych dla wielu firm. Doświadczony mentor i coach pracujący z najwyższą kadrą menedżerską. Zajmuje się m.in. budowaniem i realizacją programów rozwoju kultury organizacyjnej w firmach biznesowych, szkoleniami z zakresu zarządzania zmianą, aktywizacji, budowania współpracy w strukturach sieciowych, rozwijania umiejętności psychospołecznych, wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Prowadził ogólnopolskie programy przeciwdziałania bezrobociu, aktywizacji środowiska lokalnego, zmian w systemie edukacji, profilaktyki uzależnień. Autor koncepcji programu wsparcia dla firm rodzinnych. Był konsultantem wielu organizacji pozarządowych - m.in. Fundacji Boris, Stowarzyszenia CAL (Centra Aktywności Lokalnej), Klubu Gaja, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, Akademii Rozwoju Filantropii. Pracował dla wielu firm m.in. Amplico Life, Raiffeisen Bank, ING Bank Śląski, BZ WBK, Agora, ITI, Bombardier, PLL LOT, WSiP, BPH, Inter Cars, PWN i innych. Najchętniej superwizuje projekty rozwoju organizacji, aktywizowania środowisk lokalnych, tworzenia biznesowych i pozarządowych organizacji opartych na sieciach, aktywizowaniem młodzieży i wprowadzaniem nowego paradygmatu edukacyjnego do oświaty.

Robin Precey

Pan Robin Precey pracuje w oświacie od 40 lat, z czego 32 lata w szkołach, w tym 13 lat jako dyrektor, a 8 lat na Uniwersytecie w Anglii, gdzie obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Centrum Liderów Edukacji i Rozwoju Szkół przy Uniwersytecie Canterbury Christ Church /Centre for Education Leadership and School Improvement at Canterbury Christ Church University/.

Na uniwersytecie zajmuje się:

  • Nauczaniem (studentów na studiach magisterskich i studiach doktoranckich)
  • Doradztwem w dziedzinie przywództwa i rozwoju szkół
  • Badaniami- moje zainteresowania obejmują kierowanie i zarządzanie zmianą oraz rozwój umiejętności przywódczych.

Badania skierowane do uczniów i dotyczą przywództwa demokratycznego, jego wpływu i możliwości wdrażania. Badania są prowadzone na potrzeby kraju (południowo-wchodnia Anglia) oraz dla takich krajów, jak Chiny, Pakistan,Wietnam, Rwanda, Tajlandia i inne kraje Europy). Pan Robin Precey pracuje również jako konsultant w National College for the Leadership of Schools and Children’s Services /Państwowym Instytucie ds. Przywództwa nad Szkołami i Opieki nad Dziećmi/ w Anglii.

Simon Brown

Pan Simon Brown jest dyrektorem strategicznym Inspektoratu Jej Królewskiej Mości ds. Edukacji i Szkoleń /Her Majesty’s Inspectorate for Education and Training - Estyn/, w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej przez Estyn, współpracy Estyn z władzami lokalnym oraz instytucjami kontroli byłych 16 - tu sektorów, włączając kształcenie ustawiczne (FE), kształcenie praktyczne (WBL), karierę, nauczanie dorosłych (ACL), kształcenie przestępców, naukę języka walijskiego dla dorosłych (WfA), szkolenia stażowe dla młodzieży oraz prace społeczne. Był także odpowiedzialny za wzdrożenie strategii Estyn w celu rozpowszechniania najlepszych praktyk.

Pan Brown dołączył do zespołu Estyn w 2001 roku jako Inspektor Jej Królewskiej Mości (Her Majesty’s Inspector of Schools, HMI), by następnie objąć stanowisko Głównego Inspektora Jej Królewskiej Mości (Managing HMI) ds. pracy urzędników lokalnych, później został szefem Dyrekcji ds.  nauczania ponadobowiązkowego. Ukończył szkołę w Bromsgrove oraz Uniwersytet w Bristolu. Następnie uzyskał tytuł magistra z psychologii kształcenia na Uniwersytecie Walisjkim w Cardiff.

Pan Brown rozpoczął swoją karierę zawodową jako nauczyciel, doradca przy Lokalnym Urzędzie ds. Edukacji (LEA), konsultant edukacyjny w Brytyjskiej Agencji ds. Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w Edukacji /British Educational Communications and Technology Agency/, (agencji działającej w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii, wspierającej wprowadzanie technologii ICT w edukacji), a także jako dyrektor przedsiębiorstwa zajmującego się oprogramowaniem. Był również wizytatorem szkół średnich i podstawowych z ramienia Biura ds. Standardów w Edukacji, Dzieci i Umiejętności /The Office for Standards in Education, Children's Services and Skills/ oraz Biura Głównego Inspektora Jej Królewskiej Mości /OHMCI/. W 1989 roku został członkiem Królewskiego Towarzystwa Geograficznego /FRGS/ oraz członkiem Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego /British Psychological Society/.

Vilmos Vass

Pan Vilmos Vass posiada tytuł doktora habilitowanego nauk pedagogicznych i jest nauczycielem języka węgierskiego, literatury węgierskiej, historii oraz pedagogiki. Od 30 lat wykłada w szkołach publicznych i na wyższych uczelniach. Jest członkiem rady kilku narodowych i międzynarodowych stowarzyszeń. W roku 2003 i 2007 przewodniczył pracom nad zmianą Państwowego Programu Nauczania. W 2004 roku był dyrektorem Centrum Rozwoju Programu Nauczania o nazwie SuliNova Kht. W latach 2007-2009 był dyrektorem Centrum Szkolenia Nauczycieli przy Uniwersytecie Pannonia w Veszprém. W latach 2004 i 2010 był członkiem Cluster on Key Competences – klastra Unii Europejskiej. Jest członkiem Rady redakcyjnej następujących czasopism: The New Pedagogical Journal, The Early Childhood, The Journal on Pedagogy of Mother Tongue. Obecnie pracuje w Zakładzie Teorii Pedagogiki w Instytucie Nauk Pedagogicznych Wydziału Edukacji i Psychologii Uniwersytetu im. Loránda Eötövösa w Budapeszcie. Jest autorem prawie 100 publikacji zarówno w języku węgierskim, jak i w językach obcych. Badania obejmują takie obszary jak: teoria programów nauczania, edukacja interdyscyplinarna, nauka o mechanizmach uczenia się oraz kreatywność.

Barbara Behrnd-Wenzel

1961 – 1965 Studia nauczycielskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Halle, Fizyka, uprawnienia do nauczania w szkołach średnich politechnicznych (egzamin państwowy)
1965 – 1979 Nauczycielka w jednej ze szkół średnich politechnicznych /Polytechnische Oberschule/
1979 – 1983 Studia na kierunku Psychologia na Uniwersytecie w Leipzig (dyplom ukończenia studiów)
1979 – 1983 Psycholog szkolny w pracowni pedagogicznej w Kwedlinburgu
1983 – 1984 Psycholog szkolny w pracowni pedagogicznej w Halle
1984 – 1992 Pracownik naukowy na Wydziale Psychologii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Halle
1984 – 1988 Praca doktorska i uzyskanie doktoratu z psychologii
1992 – 1993 Studia specjalistyczne na kierunku: Psychologia pracy i Doradztwo organizacyjne
1993 – 2008 Tytuł profesora z psychologii z Wyższej Szkoły w Merseburgu, specjalizacja: Diagnostyka i doradztwo

Dodatkowe szkolenia z Superwizji, Komunikacji werbalnej / certyfikowany trener Gordon Training International, Mediator

Adrian Gray

Przed rozpoczęciem kariery nauczycielskiej w Essex, Lincolnshire i Nottinghamshire, Adrian Gray studiował historię na uniwersytecie. Pracował w szkołach o różnych profilach, a w pewnym momencie swojej kariery uczył sześciu przedmiotów. Jako nauczyciel uwielbiał tworzyć i rozwijać gry i dramy na potrzeby lekcji z przedmiotów humanistycznych. Po siedmiu kontrolach, w tym jednej przez osobę z zespołu Inspektorów Jej Królewskiej Mości, którą poprzedzała kontrolę z Ofsted-u, sam został Inspektorem Jej Królewskiej Mości z ramienia Ofsted w 2002 roku. Jego pierwszym doświadczeniem była praca w Wydziale ds. Poprawy Pracy Szkoły; pracując ze szkołami mającymi statut Szczególnego Nadzoru (Special Measures), opierał się na własnym doświadczeniu w pracy jako pracy w szkole. Ostatnio pracował nad zasadami i procedurami, od strony prowadzonych inspekcji w szkołach, a w lipcu 2007 roku został powołany na stanowisko Dyrektora Działu ds. Kontroli Instytucjonalnych oraz Planów Ramowych. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Działu Zadań i Analiz. Funkcja ta wymaga sprawdzania wszystkich obszarów, które kontroluje Ofsted w celu zapewnienia spójności, możliwości odniesienia się oraz wyników pracy, która obejmuje wiodącą pracę międzynarodową Ofsted.

Ulrich Hammerschmidt

1980 – 1984 Studium na Wyższej Szkołe Pedagogiczniej w Erfurcie
1984 – 1988 Nauczyciel (fizyka, matematyka)
1988 – 1990 Aspirant nauk pedagogicznych (didaktyka)
1990 – 2001 Dyrektor szkoły
2001 – 2006 Doradca rozwoju szkoły (rozwój organizacyjnego, coaching przywódców)
2006 - Dyrektor szkoły
od 1996 Docent doskonalenia dyrektorów, szczeg. rozwój personelu i organizacji

Jacek Strzemieczny

Współzałożyciel, prezes zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO). Doktor nauk pedagogicznych, trener i superwizor treningu grupowego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP). Lider programu Szkoła Ucząca się (SUS), prowadzonego od 2000 roku przez CEO i Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. W latach 1980 – 1989 kierował przedszkolem i Ośrodkiem Rozwoju Umiejętności Wychowawczych przy PTP.  W latach 1989 – 1994 był dyrektorem Departamentu Kształcenia i Doskonalenia Nauczycieli w Ministerstwie Edukacji Narodowej i dyrektorem polsko-amerykańskiego programu Edukacja Obywatelska w Społeczeństwie Demokratycznym. Od 1996 r. członek międzynarodowego stowarzyszenia Ashoka International. W 2002 r. na Światowym Forum Ekonomicznym nagrodzony przez Schwab Foundation for Social Entrepreneurship tytułem „Wybitny Innowator Społeczny". W 2006 r. został pierwszym laureatem Penn Kemble Award za wybitny wkład w edukację dla demokracji.

Małgorzata Szczepanek

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy, kierunek pedagogika opiekuńczo – wychowawcza i studiów przygotowujących do nauczania drugiego przedmiotu historii (1989), studium podyplomowego z tyflopedagogiki (1993) oraz studiów podyplomowych z zarządzania oświatą(2002). Ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowe i Sportu ds. awansu zawodowego nauczycieli. Zatrudniona w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy od 1990 roku, od 1997 roku członek zespołu kierowniczego: kierownik internatu, wicedyrektor ośrodka, a od 2008 roku dyrektor ośrodka. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu tyflopedagogiki, nadzoru pedagogicznego, zarządzania zmianą. Autorka artykułów, publikacji. Autor i współautorka programów edukacyjnych, grantów i programów współfinansowanych z EFS.

Tomasz Kasprzak

Socjolog, ewaluator i trener. Pracownik naukowy Instytutu Badań Edukacyjnych (Zespół Badań Nauczycieli). W latach 2002-2010 członek zespołów badawczych i ewaluator projektów realizowanych przez organizacje pozarządowe, administrację publiczną inicjatywy wspólnotowe. Od 2009 roku członek zespołu realizującego program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkół. Koordynator projektu Laboratorium Mikrobadań IBE.  Zaangażowany w prace European Policy Network on School Leadership, której członkiem jest IBE.

Olga Wasilewska

Pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego, jak również studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej. Kierowała projektami badawczymi, a także uczestniczyła w realizacji badań prowadzonych przez instytucje badawcze, sektor pozarządowy i administrację publiczną. W IBE zajmuje się miedzy innymi badaniami potrzeb środowisk edukacyjnych. Zaangażowana w prace European Policy Network on School Leadership, której członkiem jest IBE. 

Agnieszka Borek

Specjalizuje się w ewaluacji programów unijnych o tematyce edukacyjnej i społecznej. Jest autorką lub współautorką ponad 50 raportów z ewaluacji ex-ante, on-goin i ex-post. Prowadzi szkolenia i wykłady na studiach podyplomowych na temat ewaluacji, monitorowania, wskaźników projektów, metodologii badań społecznych. Prezeska Zarządu „Ery Ewaluacji”. Jest absolwentką Szkoły Trenerów STOP. Lubi nowe wyzwania. Zmusza do myślenia i działania. Najchętniej realizuje ewaluacje i badania społeczne wymagające innowacyjnego podejścia. W takich projektach stosuje metody badań społecznych wzbogacone o techniki zbierania danych, inspirowane warsztatami dla dorosłych. Lubi dobre reportaże i filmy dokumentalne. Pracuje społecznie na rzecz dwóch organizacji pozarządowych.

Magdalena Tędziagolska

Socjolog, badaczka społeczna i trenerka. Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauka Społecznych UW, Podyplomowego Studium Ewaluacji Programów Społecznych w Instytucie Socjologii UW i Szkoły Trenerów  STOP. Brała udział w realizacji kilkudziesięciu projektów badawczych dla instytucji publicznych, organizacji pozarządowych i firm komercyjnych.  Pełni funkcję kierownika działu badań w firmie Era Ewaluacji. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli z zakresu prowadzenia badań i ewaluacji w szkołach.  Absolwentka Akademii Innowatorów Społecznych – programu Ashoka Polska.

Joanna Michalak

Od początku swojej kariery naukowej (od 1996 r.) zatrudniona na Uniwersytecie Łódzkim. W roku 2002 uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych (Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ). W roku 2008 uzyskała stopień doktora habilitowanego w zakresie pedagogiki (Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu). Od roku 2008 r. pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Kierownik Zakładu Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli, kierownik projektu „Studia Podyplomowe Liderów Oświaty” (projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego http://lider.uni.lodz.pl). Wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (kadencja 2011-2014) oraz członek Rady Naukowo-Zarządczej European Educational Research Association. Autorka licznych prac, które ukazały się w formie książek, artykułów, komunikatów z badań, sprawozdań oraz recenzji w języku polskim i angielskim. Wśród jej publikacji książkowych znajdują się:

Monografie: Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków (Wyd. UŁ, Łódź 2007); Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne (IBE, Warszawa 2003); Authentic Educational Leadership: the challenges ahead (Wyd. UŁ, Łódź 2006, książka napisana wspólnie z Ch. Bezziną).

Prace zbiorowe, pod jej redakcją naukową: Dziecko jako obiekt badań pedagogicznych. Konteksty teoretyczne i empiryczne (Wyd. „Dajas”, Łódź 2000, red. wspólnie z M. Błędowską); Przywództwo w szkole („Impuls”, Kraków 2006); Przywództwo w kształtowaniu warunków edukacji (Wyd. UŁ, Łódź 2009); Przywództwo edukacyjne w teorii i praktyce (FRSE, Warszawa 2010, red. wspólnie z S.M. Kwiatkowskim); Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela (Wyd. UŁ, Łódź 2010); Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu (Wyd. „Difin”, Warszawa 2012, red. wspólnie ze S. M. Kwiatkowskim i I. Nowosad).

Marta Chrabąszcz

Doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa; ukończone studia podyplomowe: Organizacja i zarządzanie oświatą oraz  Metodyczno – pedagogiczne nauczanie języka angielskiego; dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej; nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia z metodyki nauczania literatury i języka polskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie; autorka programu z języka polskiego Spotkanie, za który otrzymała II miejsce w ogólnopolskim konkursie  Ośrodka Rozwoju Edukacji (2012); autorka prac nagrodzonych i wyróżnionych w ogólnopolskich konkursach organizowanych przez czasopismo „Języki Obce w Szkole” (wyróżnienie za pracę Nauka przychodzi łatwiej, gdy wykonujemy coś samodzielnie – o indywidualnej pracy z uczniem, II miejsce za pracę  Uczenie się języków wzbogaca – nas samych, nasze życie – pozwala nam ciągle doskonalić naszą wiedzę i umiejętności, wyróżnienie za pracęNauczmy uczniów się uczyć); autorka książki Błędne krainy romantyków. Kreacje przestrzeni we „wschodnich” powieściach poetyckich (2010); autorka publikacji z zakresu nauczania języka polskiego, języka angielskiego i zarządzania w oświacie („Nowa Polszczyzna”, „Języki Obce w Szkole”, „Język Polski w Gimnazjum”, „Sedno. Magazyn Dyrektora Szkoły”, „Ruch Literacki”); członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty, członek Towarzystwa Literackiego im. A. Mickiewicza; egzaminator OKE.

Joop Teunissen

Doktor Joop Teunissen jest pracowanikiem Kuratorium Oświaty i Wychowania w Holandii. Pełni funkcję wizytatora szkoł podstawowych oraz jest przełożonym zespolu w reginie środkowej Holandii.Pan Joop Teunissen studiował metodologię i socjologię wychowania, edukacji i oświaty na Uniwersytecie w Leiden. Prace doktorancka noszacą tytul “Grupy etniczne w holenderskich szkolach podstawowych” obronił w 1988 roku. Następnie pracował naukowo 25 lat na Uniwersytecie w Utrechcie, a od 1998 roku prcuje w Kuratorium Oświaty i Wychowania w Utrechcie. Dziedziny, którymi sie dodatkowo zajmuje dotycza słabych wyników nauczania dzieci emigrantow oraz dzieci pochodzacych z grup etnicznych zamiszkujacych duze aglomeracje miejskie. Pan Teunissen jest przelożonym zespołu w Kuratorium w regionie środkowej Holandii. Jest on rownież przewodniczacym grupy w Kuratorium, która zajmuje się prawodawstwem i ustawodawstwem. Jest również wraz z paroma innymi osobami liderem grup zajmujacych sie: szkołami muzułmańskimi w Holandii oraz osiągnięciami z przedmiotu “ wiedza o społeczeństwie”.

Gary Nichol

Pan Gary Nichol posiada 10-lat doświadczenia w pracy w szkołach,

  • wrzesień 2011 – został mianowany p.o. Dyrektora w szkole podstawowej Lark Hall
  • Regularnie zasiada w Radzie Dyrektorów Szkoły oraz bierze udział w posiedzeniach Lambeth Head Teacher Forum
  • grudzień 2010 – uzyskał kwalifikacje zawodowe do pełnienia funkcji dyrektora National Professional Qualification for Headship
  • styczeń 2009 – został wybrany dyrektorem szkoły w Lark Hall
  • wrzesień 2008 – został mianowany Zastępcą Dyrektora Szkoły w Lark Hall
  • Brał czynny udział w projekcie współpracy szkół pomiędzy Clapham Manor a Lark Hall
  • W 2008 – pomyślnie ukończył szkolenie stażowe Lambeth Future Leaders Apprenticeship (1. stopień)
  • W 2007 - pomyślnie ukończył szkolenie stażowe Lambeth Future Leaders Apprenticeship (2. stopień)
  • 2006 – został wybrany koordynatorem nauczania wczesnoszkolnego w szkole podstawowej Ashmole
  • 2005 – został wybrany przewodniczącym bloku przedmiotów matematycznych w szkole podstawowej Ashmole
  • 2002 – ukończył program GTP /Graduate Teacher Programme/
  • 1994 – uzyskał dyplom ukończenia studiów licencjackich (z wyróżnieniem) z przedmiotu Administracja

Roman Syyan

Pan Roman Shyyan urodził się 30. czerwca 1960r. w Krzemieńcu w obwodzie tarnopolskim na, Ukrainie. W 1982 ukończył stuia na Wydziale Biologii naUniwersytecie Lwowskim im. Iwana Franki /Львівський національний університет імені Івана Франка /. W1990 obronił pracę doktorską iuzyskał tytuł doktorawdziedziniebiofizyki.Pracował jako naukowiec, nauczyciel biologii,konsultant projektów międzynarodowych w dziedzinie oświaty.Przewodniczył grupie koordynując przygotowania projektu grantowego Ministerstwa Edukacji i Nauki na Ukrainie pn. "Równy dostęp do Edukacji na Wysokim Poziomie dla Wszystkich" (grant Banku Światowego). Jest konsultantem Instytutu Banku Światowego powołany na kadencję roczną. Obecnie sprawuje funkcję Kierownika  Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli we Lwowie. Roman Shyyan jest autorem ponad 100 publikacji na temat szeroko rozumianego rozwoju kształcenia.

Ralf Brecher

od 2004 Praca w zakresie oceny jakości szkół / Ewaluacja zewnętrzna
1961 – 1973 Ukończenie szkoły średniej w Halle nad rzeką Soławą
1975 – 1979 Kolegium Kształcenia Nauczycieli w Lipsku
1979 – 1993 Nauczyciel i dyrektor szkoły w Burg
od 1993 w Kuratorium kraju związkowego Saksonia-Anhalt

Elin Evenrud

Z wykształcenia jest nauczycielką plastyki i rzemiosła artystycznego, absolwentką Wyższej Szkoły w Oslo i Akershus na Wydziale Nauk Stosowanych (HiOA - Høgskolen i Oslo og Akershus). Studiowała także dziennikarstwo na Uniwersytecie Nordland i projektowanie stron internetowych w HiOA oraz w Wyższej Szkole Telemark (HiT). W chwili obecnej kształci się na studiach magisterskich w Szkole Przywództwa na Uniwersytecie w Oslo. Od ostatnich 12-lat Pani Evenrud pracuje na Uniwersytecie Ludowym w Norwegii, głównie jako nauczyciel klasy Projektowania i Mody, ale także jako zastępca dyrektora. Od pierwszego sierpnia będzie pełniła funkcję dyrektor w jednej z 78 placówek Uniwersytetu Ludowego w Norwegii /Folks High School/. Przez 10-lat była także zaangażowana w Norweskim Stowarzyszeniu Uniwersytetu Ludowego /Norwegian Folk High School Association/ (NF), zarówno w strukturach lokalnych, jak i regionalnych oraz centralnych. NF oddziałuje na polityków, aby zabezpieczali gospodarkę oraz politycznie popierali działania Uniwersytetu Ludowego w Norwegii. W latach 2003-2005 była członkiem grupy, która zajmowała się tworzeniem programu dla stowarzyszenia opartego na wartościach, pracowała nad głównymi założeniami jego funkcjonowania. Przez ostatnich sześć lat była koordynatorem grupy do spraw rozwoju pedagogicznego na Uniwersytecie Ludowym w Norwegii.

Petr Drabek

Pan Petr Drabek kształcił się w Cheb i Plzeň, Republice Czech, swoją karierę rozpoczął jako nauczyciel w szkole podstawowej przedmiotów język czeski oraz muzyka. Na początku swojej kariery zawodowej pracował zarówno w szkole podstawowej, jak i średniej oraz specjalnej. Jego zainteresowania związały się także z kształceniem dorosłych, aż w końcu został wykładowcą na Uniwersytecie Karola w Pradze, ze specjalizacją w nauczaniu studentów zagranicznych. Podczas pracy na uniwersytecie został oddelegowany na rok, aby wykładać na Uniwersytecie w Managua, Nikaragui. Po zmianach politycznych, jakie miały miejsce w Republice Czech, Pan Drabek zatrudniony został w Czeskiej Szkolnej Inspekcji i został inspektorem szkolnym /kuratorem szkolnym/. Zajmował różne stanowiska kierownicze w tej instytucji, był jednym z członków-założycieli Standing International Conference of Inspectorates (SICI), która została założona w 1995r. Od roku 1997 pełnił funkcję Generalnego Vice-Sekretarza instytucji SICI. Zajmując obecne stanowisko w instytucji Czeskiej Szkolnej Inspekcji, do jego zadań należy pełnienie funkcji dyrektora Inspektoratu Kraju Środkowoczeskiego oraz odpowiedzialność za działania związane ze współpracą międzynarodową organizacji.

Richard Smith

Pan Richard Smith jest zastępcą dyrektora szkoły St. John’s School, Marlborough. Nauczanie rozpoczął 11-lat temu, uzyskując wcześniej zarówno tytuł licencjata z języka angielskiego, a kolejno magistra z literatury angielskiej na Uniwersytecie w Londynie; potem przez wiele lat pracował w sektorze finansowym w centrali banku Barclays w Londynie. Przez ostatnich 6-lat pełnił funkcję zastępcy dyrektora szkoły St. John a obecnie kieruje wszystkimi szkolnymi programami (dla uczniów w wieku 7-13) oraz zajmuje się ich rozwijaniem.  Przez wiele lat pracował przy Royal Society of Arts na ich programami nauczania Opening Minds, w których uczący się umiejscowiony jest w centrum kształcenia oraz gdzie od nowa definiuje się rolę nauczyciela.

Przemysław Radwan Rohrenschef 

Polityk społeczny, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Stowarzyszenia Szkoła Liderów (od 1997 roku) i wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego oraz Collegium Civitas. Koordynator i autor programów edukacyjnych z zakresu przywództwa, edukacji obywatelskiej i politycznej realizowanych w Polsce oraz krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Konsultował i prowadził programy edukacyjne dla organizacji pozarządowych, samorządów, partii politycznych oraz mniejszości narodowych. Stypendysta Departamentu Stanu USA (2007). Przez 2 kadencje członek zarządu federacji ngo zajmujących się pomocą rozwojową. Od wiosny 2009 członek grupy ds. strategii edukacyjnej w zakresie ekonomii społecznej przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej. Członek Rady Fundacji Projekt Polska.

Krystyna Wardach

Pedagog; mgr z przygotowaniem pedagogicznym, ukończyła również: pedagogikę wczesnoszkolną, przyrodę z ochroną środowiska,  organizację i zarządzanie placówkami oświatowymi, studium pomocy psychologicznej w Krakowie oraz studia podyplomowe: Menadżer Placówek Oświatowych we Wrocławiu.
Pani Krystyna Wardach pracuje w szkole podstawowej od 1982 r. jako nauczyciel- wychowawca, opiekun SU,  wicedyrektor; od r. 2007 r. jest nauczycielem przyrody oraz dyrektorem placówki, której organem prowadzącym jest stowarzyszenie. Od 2008 r. przy szkole działa punkt przedszkolny dla 25 dzieci. Zainicjowała powstanie w placówce Uniwersytetu Rodziców (cel: wspieranie funkcji wychowawczej rodziców), Bawialni Maluchów (zajęcia psychologa z rodzicami i małymi dziećmi), Placówki Dziennego Wsparcia, powołane zostało również Centrum Edukacji Lokalnej. Jest koordynatorem wielu projektów realizowanych na terenie placówki. Od roku 2010 aktywnie włączyła się w realizację projektu „Z Małej Szkoły w Wieli Świat”, w którym uczestniczy szkoła. Liderem projektu jest FIO.

Laura Piotrowska

Trener organizacji pozarządowych współpracujący z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Wszechnicą UJ, nauczyciel dyplomowany historii i wos w Społecznym Gimnazjum STO nr 4 w Poznaniu. Jest autorką raportów z ewaluacji zewnętrznej dotyczących problematyki edukacyjnej (program Szkoła Ucząca się i projekt Szkoły Jagiellońskie). Prowadzi szkolenia dla
wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli z zakresu ewaluacji we- wnętrznej i systemów zapewniania jakości w ramach programu SUS. Współtworzy materiały szkoleniowe i prowadzi warsztaty dla wizytatorów do spraw ewaluacji z ewaluacji zewnętrznej w ramach Programu Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły. Posiada certyfikat jakości szkoleń I stopnia Stowarzyszenia Trenerów STOP oraz certyfikat trenera CEO, ukończyła szkolenia w zakresie Badania jakości pracy szkoły w ramach programu Polityka Oświatowa Samorządu Terytorialnego oraz w ramach doskonalenia zawodowego „mierzenie jakości placówki oświatowej” w zakresie mierzenia jakości pracy szkoły.

Indira Lachowicz

Trener organizacji pozarządowych, nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, dyrektor  szkoły (1989–2000). Współpracuje głównie z Centrum  Edukacji Obywatelskiej, Wszechnicą UJ.
W 2006 roku wchodziła w skład zespołu prowadzącego ewaluacje programu Szkoły Jagiellońskie. W ramach projektu Szkoły Jagiellońskie przeprowadziła ewaluację zewnętrzną w szkołach i napisała 20 raportów. Prowadziła warsztaty dla wizytatorów, dyrektorów szkół, doradców meto- dycznych z zakresu systemów zapewniania jakości, obecnie prowadzi warszta- ty z ewaluacji wewnętrznej w ramach programu SUS. Konsultowała i pisała raporty z zakresu ewaluacji wewnętrznej kilkunastu szkół w ramach programu zapewniania jakości SUS. Współtworzy materiały szkoleniowe i prowadzi warsztaty dla wizytatorów do spraw ewaluacji z ewaluacji zewnętrznej w ramach Programu Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły. Posiada certyfikat jakości szkoleń I stopnia Stowarzyszenia Trenerów STOP oraz certyfikat trenera CEO.

Janina Stojak

była nauczycielka wiedzy o społeczeństwie i historii w Zabrzu. Od 1999 roku współpracowała z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie – prowadząc szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych w programie Szkoła ucząca się. Od 2005 roku pracuje w Centrum Edukacji Obywatelskiej jako kierowniczka merytoryczna kursów internetowych w programie Nauczycielska Akademia Internetowa i kontynuuje pracę trenerską w programie Szkoła ucząca się. Od 2010 roku bierze udział w Programie Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy, w charakterze trenerki szkoleń z ewaluacji zewnętrznej wizytatorów i ewaluacji wewnętrznej dyrektorów.

Jarosław Pietrzak

Trener organizacji pozarządowych. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej i Wszechnicą UJ. Nauczyciel dyplomowany historii i wiedzy o społeczeństwie w Kędzierzynie - Koźlu. Od 1999 roku sprawuje opiekę nad szkołami, które w ramach programu Szkoły Uczącej Się przeprowadzają ewaluację wewnętrzną. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów szkół i nauczycieli, recenzuje raporty z ewaluacji wewnętrznej i prowadzi panele koleżeńskie. Program prowadzi do poprawy jakości pracy szkół poprzez ewaluację wewnętrzną i wprowadzanie zasad „organizacji uczącej się”. Od 2009 roku prowadzi szkolenia wizytatorów ds. ewaluacji zewnętrznej oraz szkolenia dyrektorów i nauczycieli z ewaluacji wewnętrznej w ramach  Programu Wzmocnienia Efektywności Systemu Nadzoru Pedagogicznego i Oceny Jakości Pracy Szkoły. Jest absolwentem Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1


stat4u