Wersja kontrastowa

HOME PROGRAM O EKSPERTACH DLA MEDIÓW KONTAKT FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY


przejdź na stronę główną


POMYSŁY

Zobowiązania przedstawione w trakcie konferencji dotyczące dyskutowanych zagadnień:

Uczniowie - dotyczące zorganizowania podobnego spotkania z nauczycielami;przed przyjęciem nauczyciela do szkoły, najpierw  próbne lekcje i opinia uczniów ( oczywiście nie decydująca ale istotna- grupa była mieszana z panem samorządowcem, wice- kuratorką i nauczycielami , ale uczniowie swój pomysł zapisali)

Nauczyciele - postanowienie porozmawiania z uczniami o zasadach oceniania;  zorganizowania wyjazdowego szkolenia dla RP o wymaganiach; słuchanie młodzieży, bo oni mają wiele do powiedzenia i fajne pomysły .

Zdanie rodziców - najważniejsze, żeby lekcje były ciekawe, to wtedy wszystko zrobi się samo: będzie motywacja do nauki, dobre wyniki w nauce, aktywni uczniowie. Uczestnicy wyrażali zachwyt nad formuła otwartej rozmowy  z różnymi grupami . 

Opisy pomysłów - do pobrania:

  1. Co jest potrzebne żeby mogła istnieć współpraca uczniów i nauczycieli ?
     
  2. Co zamiast klasy, lekcji, przerw, dzwonków i stolików ustawionych w rzędach ?
     
  3. Co zrobić aby uczniowie pytali a nauczyciele odpowiadali ?
     
  4. Jak poprawić "zaplecze" medyczne szkoły ?
     
  5. Co zrobić aby zwiększyć motywację uczniów do nauki ?
     
  6. Czym zastąpić niepromowanie ucznia do kolejnej klasy ?
     
  7. Jak można budować w szkole komunikację opartą na słowie "proszę" ?
     
  8. Jak oceniać, aby motywować i wspierać ?
     
  9. W jaki sposób szkoła może poznad wartość podejmowanych przez siebie działań ?
     
  10. Jak szkoła może wspierać rodziców a rodzice szkołę ?
     
  11. Jak wyglądałaby szkoła gdyby uczniowie mogli realizować swoje inicjatywy ?
  12. Jak zmotywować nauczyciela i ucznia do pracy na rzecz szkoły nie tylko w czasie zajęć ?
     
  13. Klimat szkoły – nieprzewidywalne zjawisko atmosferyczne czy pogoda, którą można kształtować ?
     
  14. Koncepcja pracy szkoły
     
  15. Jak ma wyglądać "bezpieczna szkoła" ? Zaufanie czy kontrola ?
     
  16. Metody dojścia do konkretnych umiejętności
     
  17. Jak myśląc globalnie działać lokalnie ?

     

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego III Priorytet Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Działanie 3.1


stat4u